FAQs

Zachęcamy do zapoznania się z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania na temat treningu EMS. 

 

Chcesz dowiedzieć się czegoś jeszcze? Skontaktuj się z nami!

Na czym polega trening EMS?

Proces elektrycznego działania na układ mięśniowo-szkieletowy jest dla naszego organizmu zupełnie naturalny: różne rodzaje komórek generują impulsy elektryczne, wśród nich najbardziej aktywne są komórki nerwowe, które komunikują się w ten sposób z tkankami ciała, takimi jak układ mięśniowy. Nasz organizm generuje i przesyła prąd. Nasze mięśnie pracują dzięki impulsom elektrycznym.


Przy elektrostymulacji impuls ten pochodzi z elektrody umieszczonej w kombinezonie, który zakładany jest podczas treningu. Dzięki temu, trener jest w stanie dokładnie kontrolować pracę mięśni ćwiczącego i skracać drogę do postawionego celu. Dodatkowo dzięki treningowi EMS jesteśmy wstanie pracować nad kilkoma partiami mięśniowymi równocześnie, co znacznie skraca czas ćwiczeń, nie tracąc na efektywności.

Czy trening EMS jest skuteczny?

Liczne badania naukowe prowadzone przez renomowane europejskie kliniki udowodniły skuteczność treningu EMS.


Po zaledwie 12 treningach EMS (2 razy w tygodniu) trzy czwarte badanych zauważyło poprawę kondycji, i zwiększenie wytrzymałości, a niemalże wszyscy biorący udział w eksperymencie dostrzegli korzystną zmianę w kształcie swojej sylwetki.


Trening EMS całego ciała jest do 40% bardziej intensywny od tradycyjnego treningu siłowego z ciężarami.

 

W jakich dziedzinach EMS znajduje swoje zastosowanie?

EMS od dawna stosowany jest również w rehabilitacji i fizjoterapii.

Trening EMS jest zalecany również podczas leczenia kontuzji?

Bolące plecy w odcinku lędźwiowym to problem ludzi na skalę globalną. Przyczyną tego jest siedzący tryb życia, brak czasu na aktywność fizyczną oraz osłabione mięśnie grzbietowe/szkieletu mięśniowego i mięśni głębokich. EMS wzmacnia mięśnie głębokie pleców i dna miednicy czego efektem jest łagodzenie dolegliwości bólowych i korekta wad postawy.


EMS jest również wykorzystywany w fizjoterapii u pacjentów po urazach, bądź w przygotowaniu do uruchomienia długo leżących pacjentów.

Czy trening EMS aktywuje również najgłębsze partie mięśniowe?

Przewagą EMS nad tradycyjnym treningiem na siłowni jest fakt, że podczas ćwiczeń w kamizelce nie obciążamy stawów oraz kręgosłupa. Doskonale możemy budować masę mięśniową ćwicząc ciężarem, który w normalnych warunkach nie sprawiałby najmniejszego problemu. Impulsy wysyłane podczas treningu EMS docierają również do głębiej położonych włókien mięśniowych, przyczyniając się do ich wzmocnienia 5 razy szybciej niż przy normalnych ćwiczeniach.

Jakie są zalety stosowania treningu EMS?

Niezależnie od tego, czy naszym celem jest redukcja tkanki tłuszczowej, wyrzeźbienie idealnej sylwetki, walka z cellulitem czy zwiększenie masy mięśniowej, trening elektrostymulacyjny jest najlepszą, nowoczesną metodą. główna zaleta tego typu treningu jest oszczędność czasu, szybkie rezultaty i bezpieczeństwo.

Jak dużo kalorii spalę podczas treningu EMS?

W zależności od długości i intensywności treningu spalanie kalorii na jednej sesji treningowej EMS waha się pomiędzy 500 do 1200 kcal. I to w niespełna 30 minut!

Jak szybko zmniejszy się zawartość tłuszczu w moim organizmie?

Uzależnione jest to od indywidualnych cech ćwiczącego. Osoby o większej zawartości tkanki tłuszczowej w pierwszych tygodniach osiągnąć większe efekty. Z badań wynika, iż po 12 tygodniach treningów EMS możliwa jest utrata nawet 10% wyżej wymienionej tkanki.

Jak dostosować intensywność treningu EMS do swoich potrzeb?

To zadanie naszego trenera. Przy pierwszej wizycie w naszym studiu omawiamy cele, i przeprowadzamy trening wprowadzający. Korzystając z informacji zebranych podczas rozmowy i oceny stanu fizycznego Klienta opracowywany jest specjalny plan treningowy do poziomu wytrenowania ćwiczącego.

Czy trening EMS należ stosować regularnie?

Regularne trenowanie jest tak samo ważne dla treningu EMS, jak w przypadku tradycyjnych ćwiczeń. Poziom wydajności mięśni może być utrzymany tylko wtedy, gdy trenujesz regularnie. Podobnie jak w przypadku tradycyjnego treningu siłowego, jeśli przestaniesz ćwiczyć przez dłuższy czas, Twoje mięśnie w końcu powrócą do dawnego stanu (przed rozpoczęciem ćwiczeń). 

Jaka jest podstawowa różnica pomiędzy treningiem EMS a konwencjonalnymi ćwiczeniami na siłowni?

Korzystając z metody EMS, trenujesz całe ciało w zaledwie 20 minut. Z EMS trening system angażujesz również mięśnie głębokie, co ciężko uzyskać podczas tradycyjnych ćwiczeń. Metoda ta pozwala również kształtować trudno dostępne partie ciała takie jak wewnętrzne części ud, pośladki itp.

Czy trening EMS jest bezpieczny?

Według oficjalnych badań, nie ma absolutnie żadnych negatywnych skutków dla zdrowego człowieka. Oczywiście jak każdy trening należy wykonywać go pod okiem doświadczonej, przeszkolonej osoby. Prowadzony prawidłowo ma wiele pozytywnych aspektów. EMS trening jest również uznaną częścią klasycznej techniki fizjoterapii.

Impulsy elektryczne niskiej częstotliwości nie wpływają negatywnie również na serce. Wyłącznie aktywują prążkowane szkieletowe mięśnie. Narządy i serce nie są dotykane tymi impulsami.

Impulsy przekazywane do mięśni podczas treningu EMS nie są dla mnie niebezpieczne?

Żaden trening lub terapia o niskiej częstotliwości stymulacji elektrycznej nie stwarza zagrożenia. To dlatego, że nasze mięśnie i tak stale współpracują z pomocą naturalnych impulsów elektrycznych przez cały czas. Kiedy trenujesz z EMS, impulsy te są po prostu wzmacniane. 

Jaka jest największa zaleta treningu EMS?

Główną zaletą treningu EMS są szybkie efekty treningowe. Nie musimy spędzać czasu długich godzin na siłowni aby uzyskać zamierzony cel.

W większości ćwiczeń wykorzystujemy własny ciężar ciała bądź niewielkie obciążenie, co działa protekcyjnie na stawy i więzadła.

Chcesz poprawić z nami swoją formę?
Zadzwoń! +48 537 493 666
więcej