Trening EMS

Trening EMS

Trening EMS

O treningu EMS

EMS (electrical muscle stimulation) jest rodzajem  treningu, który polega na pobudzeniu mięśni do skurczu za pomocą impulsu elektrycznego pochodzącego z zewnątrz. Podczas konwencjonalnego treningu nasz ośrodkowy układ nerwowy wysyła impulsy nerwowe do mięśni, które chcemy aktywować do danego ruchu. W trakcie treningu EMS impuls ten pochodzi z elektrody umieszczonej w kombinezonie, który jest zakładany podczas treningu.


Dzięki dokładnym pomiarom i wysokojakościowemu sprzętowi trener jest w stanie dokładnie kontrolować pracę mięśni ćwiczącego, a tym samym pozwolić mu na szybsze osiągnięcie zamierzonego celu. Dodatkowo dzięki treningowi EMS jesteśmy wstanie pracować nad kilkoma partiami mięśniowymi jednocześnie, co znacznie skraca czas treningu, nie ujmując efektywności.


Bez względu na to, co chcesz osiągnąć (redukcję  tkanki tłuszczowej, wyrzeźbienie sylwetki, zmniejszenie widoczności cellulitu czy poprawę masy mięśniowej), trening elektrostymulacyjny jest najlepszą i najbardziej efektywną metodą. W zależności od długości i intensywności treningu spalanie kalorii na jednej sesji treningowej EMS waha się pomiędzy 500 do 1200 kcal. I to w zaledwie 30 minut!

Jedną z najważniejszych i najbardziej wyrazistych różnic pomiędzy treningiem EMS, a tradycyjnymi ćwiczeniami na siłowni jest fakt, że podczas ćwiczeń w kamizelce nie obciążasz stawów ani kręgosłupa. Sprawdź, jak za pomocą swojego ciężaru ciała możesz budować masę mięśniową. Bez treningu EMS nie mógłbyś ćwiczyć i osiągać takich efektów!

 

Impulsy wysyłane podczas treningu EMS docierają również do głębiej położonych włókien mięśniowych, przyczyniając się do ich wzmocnienia 5 razy szybciej niż przy normalnych ćwiczeniach.


Z roku na rok wzrasta liczba osób cierpiących na powracające bóle pleców w odcinku lędźwiowym. Wynika to z siedzącego trybu życia oraz braku czasu na aktywność fizyczną. Najbardziej cierpią na tym osłabiające się mięśnie grzbietowe i mięśnie głębokie. Badania dowodzą, że rytmiczne napinanie mięśni podczas stymulacji pełni funkcje zbliżone do różnych form masażu ciała, a to sprzyja wielu procesom, które są korzystne nie tylko dla samych mięśni. Poprawia się napięcie tkanki łącznej i lokalne krążenie krwi oraz płynów tkankowych. Większe dotlenienie krwi sprzyja lepszemu spalaniu tłuszczu.

  KRYTERIA TRENING
EMS
KLASYCZNY
TRENING

Treningi w tygodniu

2-3 razy w tygodniu 3-5 razy w tygodniu
Ryzyko kontuzji brak wysokie
Utrata wagi i tkanki tłuszczowej do 3 razy szybciej standardowo
Przyrost mięśni głębokich do 5 razy szybciej standardowo
Ilość spalonych kalorii podczas treningu od 500 do 1200 kalorii* do 400 kalorii
Widoczne rezultaty po 4-6 sesjach po 15-20 sesjach
Redukcja cellulitu tak nie
Przyspieszenie metabolizmu tak nie
Wymagany czas treningu tylko 20 minut około 90 minut
Trening mięśni grzbietowych/szkieletu mięśniowego zawsze tylko podczas niektórych ćwiczeń
Obciążenie stawów znikome podwyższone
Chcesz poprawić z nami swoją formę?
Zadzwoń! +48 537 493 666
więcej